11 strategii de succes pentru profesorii elevilor cu autism

Pentru profesori, a avea un copil cu autism la clasa poate fi o adevarata provocare. Va prezentam cateva strategii pentru a face integrarea mai usoara.

 

1. Fiti constienti de caracteristicile elevilor cu autism. Cautati informatii din surse de incredere, de actualitate. 

2 Fiti calm, pozitiv, si un model de comportament.  Atat pentru elevul cu autism, cat si pentru ceilalti elevi. Puteti porni de la modul de salut.

3. Promovati un mediu primitor si oferiti oportunitati de apreciere pentru toti elevii.

4. Predati intelegerea si acceptarea prin prisma cartilor, filmuletelor si programelor adecvate.

5. Dati-le posibilitatea elevilor de a lucra in echipe, in grupuri mici la inceput.

6. Fiti constient ca elevii cu autism pot avea tendinta de a se izola in interiorul salii de clasa. Preveniti aparitia izolarii, lucrand cu elevii, stimulati ajutorul intre elevi.

7. Asezati elevul in pereche cu modele pozitive.

8. Ganditi-va la locul elevului! Plasati-l in cea mai buna pozitie pentru o atentie optima sau in functie de nevoie lui senzoriale.

9. Folositi lauda descriptiva pentru a construi comportamentele dorite, de exemplu: “Imi place ca ai dus hartia la cos”.

10. Ganditi-va la modalitatile prin care elevul poate fi inclus in activitati, spre exemplu, prezentarile de clase, jocurile in echipe, excursiile etc. Inainte de a planui o activitate, discutati despre locul unde se va organiza, cine va fi prezent si programul zilei respective.

11.  Fiti creativi, oferiti elevului posibilitatea de a fi “regizorul” intregului program al zilei.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *